Journalist Teun van de Keuken is geschokt als hij in een boek leest over kindslaven op de cacaoplantages in West-Afrika. Slavernij bestaat nog steeds. Teun besluit op onderzoek uit te gaan. Hij stapt af op chocoladebedrijf Nestlé, op dat moment hoofdsponsor van de nieuwe Charlie and the Chocolate Factory-film, om te vragen of zij een slaafvrije reep kunnen produceren. Wanneer Nestlé niet thuis geeft besluit Teun zelf het goede voorbeeld te geven. Op 29 november 2005 komt de eerste Tony's Chocolonely reep op de markt; melkchocolade in een alarmerende rode verpakking, Fairtrade en ‘100% slaafvrij'. Teun laat 5.000 Fairtrade melkchocoladerepen maken, maar dit blijkt niet genoeg. De vraag is gigantisch: er worden wel 13.000 repen besteld!
Bij Premiumwereld kunt u deze overheerlijke chocoladerepen nu bestellen met uw eigen opdruk. Naast een verhaal en een maatschappelijk verantwoord product geeft u ook nog eens heerlijke chocolade weg. Om de chocoladereep komt een full color bedrukt banderol De repen zijn te verkrijgen in 50 smaken en al te bestellen vanaf 100 stuks.